14 Feb 2012

Sang hati...

Aku duduk memandang langit aku terpesona melihat kebesaran Allah untuk manusia dimana aku dapat tersenyum walau tak sepenuhnya, dimana aku dapat menangis walau air mata tak mengalir Aku memandang sekeliling dari rahim samudra yang membisikkan kedalam kehidupan ku………… Terkadang aku berkata kepada diri ku sendiri, kau tak mengenal aku,siapa aku pun kau tak tahu tapi Hati ku sentiasa memberi ku semangat dan sentiasa memberiku harapan tinggi Walalu hakikatnya ia hanya bak umpama mimpi di siang hari…..?? yang tidak mengukur kerinduan dengan sebuah tongkat yang berkilau yang tak mampu mengucapkan kedalaman Hati yang merasakan bahwa kekuatan Hati adalah tanpa batas aku kadang keliru……..untuk apakah kita hidup??? tapi hati ku tak mampu mengarungi angkasa bebas betapa sedihnya…bila memikirkan nasib hidup yang sia-sia bila mana aku harus melepaskan sayap itu dengan tanganku sendiri……… Engkau lah sang hati………….. aku mendengar panggilanmu dari sebalik lautan dan merasakan keluhan mu – kepiluan mu membelenggu ku aku ingin berlari namun langkah ku tak terdaya…….. namun ku tak pernah kenal erti mengalah tapi aku hanya bisa berdiri di sini menangisi dan mendengarkan panggilan mu Hati……………kerana kau lah ilham jiwa raga ku, aku sangat memerlukanmu dan setiap saat dan waktu ku kau bagaiakan mutiara yang bersinar di kala kegelapan menguasai ku... Engkau lah hadiah yang paling berharga bagi ku tampa mu aku hidup ibarat patung tak bernyawa wahai hati Kaulah sumber ilhamku.....

No comments:

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azan Software

Letakkan notis atau link anda disini

(X)