28 Feb 2012

Mencari Sesuatu..

sepi sunyi di hiasi irama bunyian malam sekujur tubuh duduk menatapi keindahan ciptaan ilahi begitu indah,begitu luas dan begitu sempurna bak kain putih di hias dengan tintah pena kadang hati merasa ingin memahami dan mengetahui,tapi diri kaku diam membisu tidak dapat menilai dan tidak dapat memahami setiap yang datang aku seperti anak kecil yang masih dalam dangapan seorang ibu yang coba bangun untuk melangka walau terkadang ku terjatuh dalam setiap langkah ku melangkah dan terus melangkah setiap langkah,ku mencoba untuk memahami namun aku seperti di dalam kegelapan yang tergapai-gapai dan terumbang-ambing namun ku teruskan jua demi untuk mengetahui apakah yang tersirat kadang hati kecil ku bertanya siapa aku? untuk apa aku di bumi yang nyata? walau kadang keliru dengan apa yang datang ku coba untuk memahami dan menilainya dengan tekat dan semangat,kerana ku percaya sesuatu yang datang pasti memiliki sejuta makna,seribu hidayah dan satu tujuan. aku terus mencari dan mencari walau ku tak pasti apakah pencarian ku akan menjadi nyata. dan aku tak pernah leka dalam memohon petunjuk pada ilahi dalam pencarian ku walau ku tak pasti kapan tiba saatnya aku kembali kepada pencipta ku yaitu Allah yang maha besar dan berkuasa..

No comments:

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Azan Software

Letakkan notis atau link anda disini

(X)